piwik-script

Intern
    Lehrstuhl für Schulpädagogik

    Forschung

    • Entwicklung und Evaluation von theorieorientierten und praxisbasierten Konzepten und Strategien zur Förderung medienerzieherischer Kompetenzen in der Hochschullehre unter besonderer Berücksichtigung einer gesellschafts- und medienkritischen Perspektive
      Development and evaluation of theory-driven and practice-based teaching concepts and strategies to promote media educational competencies in teacher education with particular regard to a critical analysis of media and society
       
    • "Teaching and Learning about Media": Perspektiven auf das Lehren und Lernen über Medien auf internationaler Ebene, insb. im anglo-amerikanischen Raum und in Deutschland
      "Teaching and Learning about Media": Perspectives on teaching and learning about media on an international level with a particular focus on Anglo-American countries and Germany

    • Medienerziehung und Medienbildung im Geflecht digitalen Fortschritts, gesellschaftlichen Wandels und pädagogischer Herausforderungen
      Media education within digital progress, social change and pedagogical challenges
       
    • Medieneinflüsse auf Individuum und Gesellschaft durch Desinformation, Verschwörungstheorien und Hate Speech
      Influences of media on the individual and society as a whole through the transportation of disinformation, conspiracy theories and hate speech
       
    • Soziale Netzwerke im Kontext ökonomischer und politischer Interessen: Influencing und Influencer:innen-Marketing
      Social Networks in the context of economic and power political interests: Influencing and influencer marketing
       
    • Politische Meinungsbildung in den sozialen Netzwerken 
      Political opinion making in social networks 

    • PhD Thesis: Promoting media educational competencies in initial teacher education: developing and evaluating a practice-based and theory-driven concept with particular regard to a critical analysis of media and society
       
    • Medialogues: Advancing the quality of media literacy education through a professional learning community by developing the knowledge, confidence, and leadership skills of German and American teachers and educators
       
    • Bring Truth to Fear: Utilizing media literacy competencies to tackle fear-based thinking through a game-based learning environment