Publikationen
- Hahn, Jannis (2019). Entwicklung, Durchführung und Evaluation eines Unterrichtskonzepts zur Förderung von Medienkompetenz anhand der Betrachtung des Phänomens Fake News in deutsch-amerikanischer Kollaboration im digitalen Umfeld. Würzburg: JMU.
Development, Implementation and Evaluation of a Teaching Concept to Promote Media Literacy Based on an American-German Collaboration in a Digital Environment
- German Perspectives on Media Education in School and in Initial Teacher Education. The Best Practices in the Development of the Media Literacy in Germany and Bulgaria: Expert Meeting & Panel Discussion. Sofia, Bulgaria. 11.10.2022.
- Förderung medienerzieherischer Kompetenzen von Studierenden in der ersten Phase der Lehrer:innenbildung: Entwicklung, Durchführung und Evaluation eines praxis- und theorieorientierten Konzepts unter Berücksichtigung einer gesellschafts- und medienkritischen Perspektive. Doktorand:innen-Forum, Herbsttagung der Sektion Medienpädagogik (DGfE) 2022. Bielefeld, Germany. 23.09.2022.
- Advancing Media Educational Competencies: Development of a Pedagogical Concept for Initial Teacher Education. International Media Literacy Research Symposium (IMLRS). Madison (WI), USA. 28.06.2022.
- Teaching Adolescents About Media with Particular Regard to a Critical Analysis of Media and Society: Approaching Disinformation, Manipulation Possibilities, and Stereotypes Through Teaching Units and Projects. University St. Kliment Ohridski. Sofia, Bulgaria. 09.06.2022.
- Disinformation and Fake News: A Key Challenge in Contemporary Society. Commissioned by the German-American Institute, Adam-Kraft High School. Schwabach, Germany. 25.07.2019.