Breaking Bad Behavior
Breaking Bad Behavior ist ein interdisziplinäres Projekt des Lehrstuhls für Schulpädagogik und des Lehrstuhls für Mensch-Computer-Interaktion an der Julius-Maximilians-Universität Würzburg.
Im Rahmen dieser Projektarbeit übernimmt das Team des Lehrstuhls für Schulpädagogik der Universität Würzburg die Einbindung des virtuellen Klassenzimmers in die Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen. Dies beinhaltet die Entwicklung, Durchführung und Evaluation eines tragfähigen didaktischen Konzepts unter zielführender Verwendung von virtueller Realität.
Eine Reportage über das Projekt in der Sendung Xenius des Fernsehsenders arte finden sie in der Mediathek des Bayerischen Rundfunks.

Andreas Preußer
Lehrstuhl für Schulpädagogik
Oswald-Külpe-Weg 82
Sprechzeiten: nach Vereinbarung

- Developing a fully immersive virtual classroom (designing the room, avatars and their potential behavior patterns, control elements for operating the simulation, …) in which classroom disruptions can be created systematically
- Developing a lesson concept for the advancement of class management competencies in initial teacher education using the virtual classroom
- Advancing class management competencies of (future) teachers
- Practice- and theory-based development, realization and evaluation of an innovative pedagogical practice where the fully immersive virtual classroom is used successfully for advancing class management competencies
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Benchmark Framework for Virtual Students’ Behaviours in Proceedings of the 17th International Conference on Autonomous Agents, Multiagent Systems (AAMAS ’18), M. S. (AAMAS 2018) Proc. of the 17th International Conference on Autonomous Agents (Hrsg.) (2018). 2236–2238.
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VR-Assisted vs Video-Assisted Teacher Training in Proceedings of the 25th IEEE Virtual Reality conference (VR ’18), P. of the 25th IEEE Virtual Reality (VR) conference (Hrsg.) (2018).
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Breaking Bad Behavior: Immersive Training of Class Room Management in Proceedings of the 22Nd ACM Conference on Virtual Reality Software and Technology, VRST \u002716 (2016). 317–318.
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Breaking Bad Behaviors: A New Tool for Learning Classroom Management Using Virtual Reality in Frontiers in ICT (2016). 3