Forschung
- Entwicklung und Evaluation von theorieorientierten und praxisbasierten Konzepten und Strategien zur Förderung medienerzieherischer Kompetenzen in der Hochschullehre unter besonderer Berücksichtigung einer gesellschafts- und medienkritischen Perspektive
Development and evaluation of theory-driven and practice-based teaching concepts and strategies to promote media educational competencies in teacher education with particular regard to a critical analysis of media and society
- "Teaching and Learning about Media": Perspektiven auf das Lehren und Lernen über Medien auf internationaler Ebene, insb. im anglo-amerikanischen Raum und in Deutschland
"Teaching and Learning about Media": Perspectives on teaching and learning about media on an international level with a particular focus on Anglo-American countries and Germany
- Medienerziehung und Medienbildung im Geflecht digitalen Fortschritts, gesellschaftlichen Wandels und pädagogischer Herausforderungen
Media education within digital progress, social change and pedagogical challenges
- Medieneinflüsse auf Individuum und Gesellschaft durch Desinformation, Verschwörungstheorien und Hate Speech
Influences of media on the individual and society as a whole through the transportation of disinformation, conspiracy theories and hate speech
- Soziale Netzwerke im Kontext ökonomischer und politischer Interessen: Influencing und Influencer:innen-Marketing
Social Networks in the context of economic and power political interests: Influencing and influencer marketing
- Politische Meinungsbildung in den sozialen Netzwerken
Political opinion making in social networks
- PhD Thesis: Promoting media educational competencies in initial teacher education: developing and evaluating a practice-based and theory-driven concept with particular regard to a critical analysis of media and society
- Medialogues: Advancing the quality of media literacy education through a professional learning community by developing the knowledge, confidence, and leadership skills of German and American teachers and educators
- Bring Truth to Fear: Utilizing media literacy competencies to tackle fear-based thinking through a game-based learning environment