piwik-script

Deutsch Intern
Chair of school pedagogy

Breaking Bad Behavior

Breaking Bad Behavior is an interdisciplinary project of the Chair of School Pedagogy and the Chair of Human-Computer-Interaction at the Julius Maximilians-University of Würzburg.

In this project, the team of the Chair of School Pedagogy, University of Würzburg, is responsible for the implementation of the virtual classroom into preservice and inservice teacher training. This includes the development, realization and evaluation of a sound didactical concept using virtual reality constructively.

(Kopie 1)

[Translate to Englisch:]

  • Entwicklung eines vollimmersiven virtuellen Klassenzimmers (Gestaltung des Raums, der Avatare und ihrer möglichen Verhaltensweisen, von Bedienelementen zur Steuerung der Simulation,…), in dem Unterrichtsstörungen systematisch erzeugt werden können
  • Entwicklung eines Unterrichtskonzepts zur Förderung von Klassenführungskompetenzen in der Lehrerbildung unter Verwendung des virtuellen Klassenzimmers

(Kopie 2)

[Translate to Englisch:]

  • Steigerung der Klassenführungskompetenzen von (angehenden) Lehrerinnen und Lehrern
  • Praxis- und theorieorientierte Entwicklung, Durchführung und Evaluation einer innovativen pädagogischen Praxis, in der das vollimmersive virtuelle Klassenzimmer zur Förderung von Klassenführungskompetenzen gewinnbringend eingesetzt wird

2018

  • Lugrin, J.-L., Charles, F., Habel, M., Dudaczy, H., Oberdörfer, S., Matthews, J., Porteous, J., Wittmann, A., Seufert, C., Grafe, S., & Latoschik, M. E. (2018). Benchmark Framework for Virtual Students’ Behaviours. In M. S. (AAMAS 2018) Proc. of the 17th International Conference on Autonomous Agents (Ed.), .
     
  • Lugrin, J.-L., Oberdörfer, S., Latoschik, M.-E., Wittmann, A., Seufert, C., & Grafe, S. (2018). VR-Assisted vs Video-Assisted Teacher Training. In P. of the 25th IEEE Virtual Reality (VR) conference (Ed.), .
     

2016

  • Latoschik, M. E., Lugrin, J.-L., Habel, M., Roth, D., Seufert, C., & Grafe, S. (2016). Breaking Bad Behavior: Immersive Training of Class Room Management. In Proceedings of the 22Nd ACM Conference on Virtual Reality Software and Technology, VRST u002716 (pp. 317–318). New York, NY, USA: ACM. Retrieved from http://dl.acm.org/authorize?N40662
     
  • Lugrin, J.-L., Latoschik, M., Habel, M., Roth, D., Seufert, C., & Grafe, S. (2016). Breaking Bad Behaviors: A New Tool for Learning Classroom Management Using Virtual Reality. Frontiers in ICT. Retrieved from http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fict.2016.00026/full